SPLIT FİLM İNCELEMESİ: 24. KİŞİLİĞİ ZİNCİRLERİNDEN KURTULMAK ÜZERE

M. Night Shyamalan'ın 14. yönettiği, 17. yazdığı film olan Split beklediğim gibi beni dumura uğratmayı başardı. Filmi izlerken, sonunu ve içerisinde gelişen olayları tam anlamıyla tahmin etmemiz mümkün olmuyor. Şöyle kısaca bi fragmana bile göz atılınca filmin konusunun ne kadar orijinal olduğu anlaşılıyor. Filmde ki oyunculuklar iyi. Yan karakterlerin çiğ kalan hiçbir tarafı olamamış. Üst seviye olan oyunculuklar ise; James McAvoy ile Anja Taylor- Joy'un gösterdiği performanslar...

  James McAvoy bu filmde oyunculuğunu konuşturuyor. Filmde çok farklı karakterleri canlandırmış. Bu kadar karakteri canlandırmanın ne denli zor olduğunu düşünemiyorum bile. Bu yüzden beklentimi biraz düşürmüştüm ama filmi izlediğim de ne kadar yanlış düşündüğümü anladım. McAvoy çılgın oynamış!



  Adamımızın içinde 23+1 karakter bulunuyor.Film esnasında hepsini görmemiz mümkün olmadı. Daha çok etkisi olan 4-5 karakteri görebildik. Kalan karakterleri devam filmi olursa görebileceğimizi düşünüyorum. Açıkçası görmeyi fazlaca isterim. McAvoy daha neler yapabilir büyük merak konusu...



Şimdi filmin başlangıcına dönecek olursak: küçük bir çocuk iken trajik olaylar yaşamış olmasına rağmen, mental açıdan müthiş sağlam olan karakterimiz ve iki kız arkadaşının buluşmasıyla olaylar başlıyor. Ardından McAvoy sahneye çıkıyor ve işler karışıyor... 



Filmin türü gerilim olsa da psikolojik yanı azımsanmayacak derece ağır basıyor bence. Düşük bütçeyle yapılmasına rağmen mükemmele yakın bir film olmuş. Muhakkak izlenmesi gerektiğini düşünüyorum...







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

WAG THE DOG (BAŞKANIN ADAMLARI FİLM İNCELEMESİ)

NE DEMEK THOR'UN ÇEKİCİ KIRILDI ?!